شنبه 103 اردیبهشت 29
پاییز 1386 - پرهون

دانش، زندگیِ دلهاست و روشنایی دیدگان از نابینایی و توانایی پیکرها ازناتوانی . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

نوشته شده توسط:   پرهون  

احمد جارالله کیست؟ چهارشنبه 86 آبان 23  1:14 عصر

احمد جارالله کیست؟

احمد جارالله روزنامه نگار روزنامه السیاسة کویت بخاطر انتشار مطالب ضد ایرانی و راه اندازی موج جدیدی از اتهامات علیه ایران مورد حمایت برخی گروه‌های تندرو در منطقه قرار گرفته است بطوری که این روزنامه به پایگاه بیان مواضع ضدایرانی تبدیل شده است.


به گزارش «جهان»، احمد جارالله همواره مورد حمایت مستقیم وهابی‌ها و برخی جریانات تندرو در کویت است.


وی تا قبل از سقوط صدام هدایا و امتیازهای بسیار زیادی را از صدام دریافت کرده و پس از سقوط صدام نیز مورد حمایت آمریکا و گروه‌های وهابی قرار گرفت.


این روزنامه‌نگار بخاطر انتشار مواضع یک‌جانبه ضدایرانی در روزنامه متبوع خود، مورد سرزنش برخی مقامات ارشد نزدیک به امیر کویت قرار گرفته است.


حمایت از شاه ایران؛


احمد جارالله پیش از انقلاب اسلامی ایران روابط بسیار دوستانه ای با خاندان پهلوی و از جمله شخص محمدرضا داشت ، چنانکه بارها و بارها با وی مصاحبه و گفتگو کرده و در ایران نیز مورد حمایت جدی وی بود و به طور معمول هدایای گران‌بهایی از وی دریافت می‌کرد.


جارالله بارها و بارها در اثبات همکاری خود به جانبداری از شاه مخلوع ایران قلم می‌زد.


پس از شاه؛


احمد جارالله بخاطر مخالفت‌های جدی و قلم زنی خود علیه جمهوری اسلامی ایران، در روزنامه السیاسة،  توانست نظر برخی شیخ نشینان حامی صدام را به خود جلب کند، به گونه ای که وی در همان اوقات جوانی در میکده ها و عشرت کده‌های مخصوص شیوخ عرب در انگلستان، اسکاتلند و کاردلیپ دیده می‌شد. میکده هایی که فقط برخی سران شیوخ عرب در آنجا به خوش‌گذرانی می‌پرداختند.


حمایت از صدام و دریافت امتیازات ویژه


پس از سقوط شاه و پیروزی انقلاب اسلامی ایران، کشورهای عرب منطقه خلیج فارس با همدستی برخی قدرت های استکباری فعالیت‌های ضدایرانی خود را آغاز کردند که در سطح منطقه صدام حسین عامل و ابراز مستقیم آنها بود و اولین نشانه آشکار مبارزه و مخالفت آن‌ها علم کردن این دیکتاتور به جنگ علیه کشور ایران بود.


در این زمان احمد جارالله که منتظر فرصتی بود تا احساسات ضد ایرانی خود را به نمایش گذاشته و بتواند از امتیازات آن برخوردار شود، در لاک صدام فرو رفت و از حمایت کشورهای استکباری که به صدام کمک می کردند نیز برخوردار شد.


جارالله در جلسه‌ای خصوصی اعلام کرده بود که هر ماه در ضیافت شام صدام شرکت می‌کرده، اما این در حالی است که مقامات رسمی کویت اعلام کردند که جارالله در طول جنگ تحمیلی تنها 6 بار به عراق سفر کرده و بنابر این نمی توانسته هر ماه در کنار صدام شام صرف کرده باشد.


این روزنامه‌نگار با تثبیت موقعیت خود در نزد صدام، یک‌دستگاه خودرو شکاری پژو و تفنگ وینچستر، از صدام  هدیه گرفت و علاوه بر آن چندین نوبت از صدام شمشیر نظامی عربی ویژه دریافت کرد.


همچنین وی پس از پایان عملیات باز پس‌گیری فاو توسط عراق، دست صدام را به نشانه خدمتگزاری بوسید و در طول جنگ عراق علیه ایران روابط ویژه ای با طارق عزیز معاون صدام و وزیر امورخارجه‌اش داشت.


گفتنی است در طول جنگ تحمیلی، تمامی فعالیت های ایرانیان مقیم کویت و شیعیان در این کشور را برای اثبات همکاری خود در اختیار سازمان استخبارات (اطلاعات) عراق قرار می‌داد.


پس از صدام


پس از سقوط صدام، وی به دلیل خصومت خود با ایران و از دست دادن موقعیت خود پس از شاه و صدام در دو کشور مهم منطقه، نمی توانست نظاره‌گر حضور شیعیان در قدرت عراق در انتخاباتی مشروع و مردمی باشد.


با اوج گیری اتهامات علیه جمهوری اسلامی ایران که از سوی آمریکایی ها عنوان می‌شد و حمایت بعثی ها و وهابی‌های تندرو در عراق را دنبال داشت، وی نیز از فرصت استفاده کرد و موج جدیدی از اتهامات را در روزنامه السیاسة کویت علیه ایران به راه انداخت.


وهابی‌ها و سلفی‌ها در کویت، بزرگ ترین پایگاه خود علیه جمهوری اسلامی ایران را روزنامه السیاسة قرار دادند که احمد جارالله نیز در راس این پایگاه قرار گرفت که البته انتشار مطالب ضدایرانی نادرست و یک جانبه سبب کاهش مقبولیت این روزنامه در بین مخاطبان شد.


در حال حاظر مواضع ضدایرانی را احمد جارالله هدایت می‌کند که این امر باعث نگرانی برخی از نزدیکان امیر کویت و خاندان الصباح شده است و امروز نیز در واکنشی بسیار تند علیه جارالله، خواستار پایان دادن به موج اتهامات ضد ایرانی در این روزنامه شده اند.


یک مقام ارشد دستگاه امنیتی کویت که در گذشته چند بار در برخی‌ وزارت‌خانه‌ها نیز حضور داشته است، خط دهی به نشریات این کشور در ایجاد موج ضد ایرانی را هدایت می‌کند.


یک مقام آگاه در گفتگو با خبرنگار «جهان» نیز درباره این شخص گفت: اسنادی در دست داریم که نشان می‌دهد، جارالله در تخلیه محموله‌های نظامی از فرانسه و مصر در بندر جده به کویت و از کویت به صفوان و از آنجا به پایگاه های هوایی ناصریه و الشعبیه در طول جنگ تحمیلی، عامل مستقیم و تأثیر گذار بوده است و نشان می دهد که وی در طول جنگ تحمیلی از صدام حمایت شدید و مستقیم می‌کرده است.


اخیرا احمد جارالله روزنامه نگار کویتی در روزنامه السیاسة مقاله توهین آمیزی علیه ایران به چاپ رساند که موجب هشدار مقامات ارشد کویتی به وی شد.


نظرات شما برای پرهون () چهارشنبه 86 آبان 23 ساعت 1:14 عصر


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
کلام آخر 86
[عناوین آرشیوشده]

بازدید کنندگان پرهون بازدید کنندگان امروز:2 تعداد بازدید دیروز:0 تعداد کل بازدید:23854

[خـانه]

[ RSS ]

[شناسنامه]

[پست الکترونیــک]

[ورود به بخش مدیریت]

آشنایی با من

پاییز 1386 - پرهون

لوگوی خودم

پاییز 1386 - پرهون

اوقات شرعی

آرشیو

خبرها
اخبار ویژه
با شهدا
زمستان 1386
پاییز 1386

جستجوی وبلاگ من

 :جستجو

با سرعتی بی‏نظیر و باورنکردنی
متن یادداشت‏ها و پیام‏ها را بکاوید!

اشتراک

 

طراح قالب

www.parsiblog.com

تعداد   23854   بازدید