شنبه 103 اردیبهشت 29
زمستان 1386 - پرهون

هر فریب خورده را سرزنش نتوان کرد . [نهج البلاغه]

نوشته شده توسط:   پرهون  

اظهارات فرمانده سپاه چهارشنبه 86 بهمن 24  1:38 عصر
مدیر کیهان: اظهارات فرمانده سپاه، نقض صریح دستور امام و قانون
در حالی که در پی اظهارات عزیز جعفری، فرمانده جدید سپاه که وظیفه بسیجیان را در اتحاد اصولگرایان سنگین خوانده بود، بیشتر اصولگرایان سکوت پیشه کرده یا حتی به دفاع از این سخنان پرداختند، مدیر «کیهان» شجاعانه اذعان کرد که جعفری، دستورالعمل صریح امام راحل(ره) و مفاد قوانین جاری را با سخنان خود نقض کرده است.
حسین شریعتمداری در یادداشت روز چهارشنبه این روزنامه تحت عنوان «خطا را باید پذیرفت» تأکید کرد: باید پذیرفت اظهارات فرمانده سپاه درخصوص لزوم حمایت از جریان اصولگرایی با فرمان صریح امام خمینی(ره) مغایرت داشته است.
وی همچنین از اصولگرایان بدلیل دفاع از اظهارات سردار جعفری بدون توجه به نظر صریح امام راحل انتقاد کرد.
                                                                                                                     ادامه مطلب...
نظرات شما برای پرهون () چهارشنبه 86 بهمن 24 ساعت 1:38 عصر

نوشته شده توسط:   پرهون  

آماده‌باش حزب‌الله چهارشنبه 86 بهمن 24  1:29 عصر

آماده‌باش حزب‌الله در جنوب لبنان پس‌از شهادت فرمانده ارشد

عماد مغنیه» (حاج رضوان) از فرماندهان بلندپایه حزب‌الله شب گذشته در دمشق ترور شد.

تتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت  
به گزارش پرس.تی.وی ـ بیروت،  ساعت یازده شب گذشته خودروی بمب‌گذاری شده در منطقه کفرسوسه دمشق در نزدیکی مدرسه ایرانی‌ها و مرکز اطلاعات سوریه منفجر شد که این انفجار یک کشته بر جای گذاشت.
بلافاصله پس از انفجار، نیروهای امنیتی سوری حلقه محاصره‌ای پیرامون محل انفجار تشکیل داده و خودروی منفجر شده و جسد قربانی را به نقطه نامعلومی منتقل کردند.
صبح امروز مشخص شد که «عماد مغنیه» ملقب به حاج رضوان از فرماندهان بلندپایه حزب‌الله لبنان در این انفجار به شهادت رسیده است.
مغنیه که «عقل متفکر» حزب‌الله خوانده می‌شد متولد 1962 در روستای «طیردبا» در جنوب لبنان بود.
وی از سوی آمریکا متهم به دست داشتن در حمله مسلحانه به مرکز نیروهای مارینز در بیروت در سال 1982، حمله به سفارت عراق در بیروت در سال 1985، رهبری عملیات ربایش هواپیمای آمریکایی TWA و کشته شدن یک دیپلمات آمریکایی در آن هواپیما و دست داشتن در انفجار مرکز یهودیان بوینس‌آیرس در سال 1994 شده است.
 گفته می‌شود که مغنیه مسئول عملیات خارجی حزب‌الله بوده و رفت و آمدهایش بسیار محرمانه صورت می‌گرفت. مغنیه تا سال 1982 عضو جنبش فلسطینی فتح بوده و پس از تاسیس حزب‌الله، نقشی اصلی در تاسیس شاخه امنیتی حزب‌الله داشت.
مغنیه در لیست افراد تحت پیگرد آمریکا پس از اسامه بن‌لادن در رده دوم قرار داشت. جایزه‌ای که آمریکا برای دستگیری یا کسب اطلاعاتی از او تعیین کرد 5 میلیون دلار بود که پس از حوادث 11 سپتامبر این مبلغ به 25 میلیون دلار افزایش یافته بود.
حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای، اسراییل را متهم به دست داشتن در این ترور کرد.
منابع آگاه به خبرنگار پرس.تی.وی اطلاع دادند که نیروهای حزب‌الله در جنوب لبنان به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.


نظرات شما برای پرهون () چهارشنبه 86 بهمن 24 ساعت 1:29 عصر

نوشته شده توسط:   پرهون  

حاشیه‌های چهارشنبه 86 بهمن 24  1:5 عصر

حاشیه‌های حضور کروبی در راهپیمایی 22 بهمن

مهدی کروبی دبیر کل حزب اعتماد ملی از حاشیه های راهپیمایی بیست و نهمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بود.

کروبی که به گفته خودش از چند خیابان قبل از بزرگراه یادگار امام راهپیمایی را آغاز کرده بود انبوهی از جمعیت را به دنبال خود داشت که اغلب آنها چند سوال تکراری را از وی می پرسیدند.

بسیاری از افرادی که چند متری وی را همراهی و سپس جدا می شدند می گفتند: آقای کروبی 50 هزار تومانی که قول داده بودی چه شد؟ پاسخ کروبی به این سوال این بود: اگر رییس جمهور می شدم این پول را می دادم.

یکی دیگر می‌گفت: آقای کروبی 50 هزار تومان نمی خواهیم 20 هزار تومان بده راضی هستیم.

کروبی در مسیر پر ازدحام خیابان آزادی به کسانی که از وی سوال داشتند به طور کامل پاسخ می‌داد. با وجود آنکه مراسم ساعت 40/12دقیقه به پایان رسید و جمعیت راهپیمایان در مسیر بازگشت بودند اما کروبی که به سمت میدان آزادی در حرکت بود همچنان در حلقه افرادی که در اطراف وی جمع شده بودند به سوال‌های آنها پاسخ می گفت.

در این جمع هم بیشتر سوال ها درباره همان 50 هزار تومان بود. سوال هایی نیز درباره انتخابات، حضور حزب‌اعتماد ملی و رد صلاحیت ها از وی پرسیده می شد و کروبی به آنها پاسخ می‌داد.


نظرات شما برای پرهون () چهارشنبه 86 بهمن 24 ساعت 1:5 عصر

نوشته شده توسط:   پرهون  

ادعاهای چهارشنبه 86 بهمن 24  12:35 عصر

ادعاهای گنجی علیه دولت ایران در هفته نامه نیوزویک

اکبر گنجی که هفته نامه آمریکایی نیوزویک او را روزنامه نگار و از مخالفان حکومت ایران معرفی کرده در مقاله ای در این هفته نامه نوشته است که رویکرد نظامی واشنگتن باعث رشد بنیادگرایی و قوت گرفتن رژیم های دیکتاتوری شده است‏.‏

گنجی در این مقاله که روز دوشنبه و در تازه ترین شماره این هفته نامه منتشر شد، نوشت‏:‏رهبران بنیادگرای ایران اغلب از چنین انتقادهایی به عنوان سرپوشی برای جهالت و سلب مسئولیت از خود در قبال اوضاع اسفناک ایران از جمله سرکوبی جامعه مدنی که هم اینک نیز تحت سختگیری های شدید بسر می برد استفاده می کنند‏.

‏                                                                                     ادامه مطلب...

نظرات شما برای پرهون () چهارشنبه 86 بهمن 24 ساعت 12:35 عصر

نوشته شده توسط:   پرهون  

گزارش چهارشنبه 86 بهمن 24  12:31 عصر

 گزارش عجیب واشنگتن پست از مسئولان سیاسی ایران

در این گزارش ادعا شده است با توجه به گذشت قریب 30 سال از انقلاب ایران و به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی، هم اکنون اغلب همگامان امام خمینی و به عبارتی طلایه داران انقلاب اسلامی پای از حکومت و اداره کشور کشیده‌اند و اکنون رهبران جوان در صدد گرفتن زمام امور حکومتی ایران برآمده اند.


  همزمان با بیست و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و همایش ملی ملت ایران در ر.ز 22 بهمن ماه، روزنامه "واشنگتن پست" در گزارشی مغرضانه به اوضاع داخلی ایران و مسئولان سیاسی کشور پرداخت.


در این گزارش ادعا شده است با توجه به گذشت قریب 30 سال از انقلاب ایران و به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی، هم اکنون اغلب همگامان امام خمینی و به عبارتی طلایه داران انقلاب اسلامی پای از حکومت و اداره کشور کشیده‌اند و اکنون رهبران جوان در صدد گرفتن زمام امور حکومتی ایران برآمده اند.


این روزنامه همچنین ادعاکرد: رهبران نوپا و جدید ایران علی رغم رهبران پیشین، رغبت بیشتری به ارتباط با غرب دارند، همچنان که گام‌های آنان به دموکراسی نزدیک‌تر است .


این گزارش همچنین آورده است نسل رهبران جوان که همگی زیر 50 سال دارند با حمایت رهبری نظام، در پی بهبودی سیاست خارجی ایران و تقویت برنامه هسته‌ای آن است.


گزارش مغرضانه واشنگتن پست از مسئولان سیاسی ایران و سعی آن بر ارائه مفاهیمی همچون کمرنگ شدن مفاهیم نهضت امام خمینی(ره) در ادامه می افزاید: رد صلاحیت نوه امام خمینی برای انتخابات آینده و همچنین عدم حضور پررنگ روحانیان به معنای آن است که پرچمداران نهضت امام خمینی به خوبی دریافته اند که دست یافتن به پیروزی های انتخاباتی در انتخابات امری امکان ناپذیر است .


واشنگتن پست در ادامه ادعا کرد: عدم حضور روحانیان در رده رهبران سیاسی، موجب تقویت حکومت احمدی‌نژاد به عنوان یکی از این رهبران می‌شود.


آنچه مسلم است اینکه با وجود راهپیمایی‌های باشکوه هر ساله در 22 بهمن و برگزاری جشن‌های بزرگ این پیروزی، رسانه‌های خارجی و ضدایرانی چاره‌ای جز نشر این تحلیل های مغرضانه ندارند و به همین دلیل سعی می کنند با دامن زدن به مسایل داخلی ایران و ادعاهای بی پایه و اساس، درصدد ارائه چهره‌ای غیر از واقعیت از مفاهیم انقلاب اسلامی برآیند.


نظرات شما برای پرهون () چهارشنبه 86 بهمن 24 ساعت 12:31 عصر

نوشته شده توسط:   پرهون  

توزیع انسولین چهارشنبه 86 بهمن 24  12:30 عصر

 توزیع انسولین با آلوده به ایدز با نشان ایران!

شیوع اخبار نگران کننده از ورود آمپولهای انسولین حاوی ویروسهای خطرناک به منطقه خودمختار کردستان عراق، موجب قطع صادرات این دارو از ایران شد.


با ورود انسولینهایی که آلوده به ویروس ایدز بوده و بر روی جمله ساخت ایران حک شده، دستور توقیف استفاده از این داروها صادر و واردات این نوع دارو از ایران به کردستان ممنوع شد.گزارشهای دستگاه امنیتی منطقه خودمختار حاکی است که تروریستها به منظور خدشه وارد کردن به محصولات ایرانی و جایگاه کشورمان در میان مردم منطقه دست به چنین کاری زده اند.


نظرات شما برای پرهون () چهارشنبه 86 بهمن 24 ساعت 12:30 عصر

نوشته شده توسط:   پرهون  

توانایی موشکی ایران باعث نگرانی شده است چهارشنبه 86 بهمن 24  12:28 عصر
 مسئول عراقی‏:‏ توانایی موشکی ایران باعث نگرانی شده است

مدیر مدرسه عالی توسعه و دمکراسی در عراق گفت‏:‏ افزایش توانایی ایران در زمینه شلیک موشک های بالستیکی بویژه پس از شلیک موشک با برد ‏2500‏ کیلومتر باعث افزایش نگرانیها شده است‏.‏   

غسان العطیه یکشنبه شب در گفتگو با تلویزیون العربیه ادعا کرد‏:‏ حتی روسیه که از دوستان ایران به شمار می رود این تحول را مورد انتقاد قرار داده است‏.‏

وی گفت‏:‏ مساله دیگر ادامه غنی سازی اورانیوم از سوی ایران و مخالفت آن با غنی سازی در خارج از این کشور است ، ایران همچنین با تشکیل کنسرسیومی از سوی کشورهای منطقه خلیج (فارس) برای غنی سازی اورانیوم به منظور جلوگیری از تولید سلاح هسته ای، مخالفت کرد‏.‏

وی ادعا کرد‏:‏ این مسائل باعث هراس افکار عمومی در اروپا و آمریکا شده است بویژه آنکه سلطه تندروها در دولت ایران پس از رد صلاحیت بیش از دو هزار نامزد از اصلاح طلبان و میانه روها برای شرکت در انتخابات پارلمانی آینده، افزایش یافته است ‏.‏

العطیه گفت‏:‏ این شرایط باعث شده است که اوضاع در زمینه هسته ای به نفع ایران پیش نرود‏.‏


نظرات شما برای پرهون () چهارشنبه 86 بهمن 24 ساعت 12:28 عصر


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
کلام آخر 86
[عناوین آرشیوشده]

بازدید کنندگان پرهون بازدید کنندگان امروز:1 تعداد بازدید دیروز:0 تعداد کل بازدید:23853

[خـانه]

[ RSS ]

[شناسنامه]

[پست الکترونیــک]

[ورود به بخش مدیریت]

آشنایی با من

زمستان 1386 - پرهون

لوگوی خودم

زمستان 1386 - پرهون

اوقات شرعی

آرشیو

خبرها
اخبار ویژه
با شهدا
زمستان 1386
پاییز 1386

جستجوی وبلاگ من

 :جستجو

با سرعتی بی‏نظیر و باورنکردنی
متن یادداشت‏ها و پیام‏ها را بکاوید!

اشتراک

 

طراح قالب

www.parsiblog.com

تعداد   23853   بازدید