شنبه 103 اردیبهشت 29
با شهدا - پرهون

دست از گناه برداشتن آسانتر تا روى به توبه داشتن . [نهج البلاغه]

نوشته شده توسط:   پرهون  

امروز همسنگرانت در قالب دولت نهم راه تو را پی‌گرفته‌اند چهارشنبه 86 شهریور 14  10:4 صبح

دختر شهید کاوه در مراسم سالگرد امیر دلیر کردستان :


امروز همسنگرانت در قالب دولت نهم راه تو را پی‌گرفته‌اند


دختر شهید محمود کاوه در مراسم سالگرد شهادت پدر بزرگوارش گفته است : پدرم امروز نیستی تا بنگری که جمعی از همسنگرانت در قالب دولت نهم راه تو را پی گرفته‌اند و مهرورزی و عدالت را سرلوحه کار خویش قرار داده‌اند. 
عصر روز یکشنبه همزمان با سالگرد شهادت شهید محمود کاوه سردار سرزمین مجاهدت‌های خاموش یادواره این شهید برگزار شد.
در این مراسم دختر شهید کاوه با بیان این مطلب که در آستانه 23 سالگی به سراغ همرزمانت رفته‌ام تا از تو بگویند، گفت: پدرم امروز نیستی تا بنگری که جمعی از همسنگرانت در قالب دولت نهم راه تو را پی گرفته‌اند و مهرورزی و عدالت را سرلوحه کار خویش قرار داده‌اند.
وی تصریح کرد: امروز از دولتمردان می‌خواهم که از جبهه حق عقب ننشینند و شهرها را بسازند.



در ادامه این مراسم پدر شهید کاوه به بیان خاطراتی در مورد فرزند شهیدش پرداخت و سپس توسط مسئولان بنیاد حفظ آثار تابلو فرش تصویر شهید کاوه به این خانواده تقدیم شد.
بنابراین گزارش، در پایان مراسم نیز اسماعیل احمدی‌مقدم فرمانده نیروی انتظامی خاطراتی از شهید کاوه در مورد مجاهدتهای این شهید در دوران دفاع مقدس بیان داشت. 


نگاهی به زندگینامه خواندنی این شهید بزرگوار


سال ‌١٣٤٠ هجری شمسی در مشهد مقدس متولد شد. پدرش که از کسبه متعهد به شمار می‌آمد، در دوران ستمشاهی و اختناق، با علماء و روحانیون مبارز، از جمله حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، شهید هاشمی‌نژاد و شهید کامیاب ارتباط داشت. وی که برای تربیت فرزندش اهمیت زیادی قایل بود، محمود را همراه خود به مجالس و محافل مذهبی و نماز جماعت می‌برد و از این راه فرزندش را با مکتب اهل بیت (ع) و تعالیم انسان‌ساز اسلام آشنا می‌کرد.
شهید کاوه دوران تحصیلات ابتدایی خود را در چنین شرایطی سپری کرد. از آنجا که خواست پدرش به هنگام تولد محمود، این بود که وی را در سلک صالحان و پیروان واقعی مکتب اسلام قرار دهد، با علاقه قلبی و مشورت پدر وارد حوزه علمیه شد و همزمان، تحصیلات دوران راهنمایی و دبیرستان را نیز ادامه داد.

                                                                       (ادامه مطلب...
نظرات شما برای پرهون () چهارشنبه 86 شهریور 14 ساعت 10:4 صبح

نوشته شده توسط:   پرهون  

خسته نباشی سردار ... چهارشنبه 86 شهریور 14  7:12 صبح
خسته نباشی سردار ...
آیا "هرکس با شما عکس می اندازد شهید می شود"؟! « آرزوی من این است که همه شما بتوانید سالهای سال برای این کشور خدمت کنید. البته شهادت از بهترین هدیه های خداوند است.» سردار از یک نیروی بومی پرسید که چه مسئولیتی بر عهده دارد که آنقدر دستانش سیاه و پینه بسته شده است، که او هم با لحنی که نشان از کمی نارضایتی باشد جواب داد: " بیل می زنم"....

سردار رحیم صفوی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از سال ها خدمت جای خود را به رزمنده دلاور دیگری داد تا خط دفاع از حریم ارزش های انقلاب با نیرویی تازه نفس تداوم یابد.

وبلاگ پرهون جهت تجلیل از منش بسیجی این سردار رشید اسلام خاطرات خبرنگار « مهر » را از رزمایش بزرگ دریایی پیامبر اعظم (ص) نقل می کند.

این خبرنگار آورده است: در حاشیه رزمایش سردار رحیم صفوی فرمانده کل سپاه، از یکی نیروهای بومی که به همراه چند برادر خود حضور داشت پرسید که چه مسئولیتی بر عهده دارد که آنقدر دستانش سیاه و پینه بسته شده است، که او هم با لحنی که نشان از کمی نارضایتی باشد جواب داد: " بیل می زنم".

سردار صفوی بلافاصله پس از پاسخ این جوان و در مقابل فرماندهان نیروهای مختلف سپاه و ارتش، دست او را بدون هیچ تکلفی بوسید.

آنقدر این حرکت "آقا رحیم" بدون پیش بینی و بدور از ریا بود که هیچ عکاسی نتوانست این صحنه را شکار کند. واکنش آن جوان نیز دیدنی و بسیار زیبا بود.

- پس از پایان این مرحله از رزمایش، فرمانده کل سپاه پاسداران با خبرنگاران و عکاسان حاضر، عکس یادگاری گرفت و در پاسخ به سوال کسی که گفت "هرکس با شما عکس می اندازد شهید می شود"، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای رسانه اظهار داشت: آرزوی من این است که همه شما بتوانید سالهای سال برای این کشور خدمت کنید. البته شهادت از بهترین هدیه های خداوند است.

- به علت وجود جمعیت زیاد مهمانان حاضر در رژه، شناور کمیاب می شود و در حالی که سرلشگر صفوی در حال عزیمت به ساحل است، ناگهان با مشاهده این موضوع که خبرنگاران بدون شناور مانده اند از وسیله نقلیه خود پیاده شده و از خبرنگاران می خواهد تا سوار شوند.

همین موضوع موجب می شود تا نحوه برخورد فرمانده کل سپاه به عنوان یک یادگار ارزشمند برای خبرنگاران باقی بماند.

فرمانده کل سپاه پاسداران شناور خود را به خبرنگاران داد تا سریعتر بتوانند گزارش های خود را ارسال کنند و خود نیز به مدت 45 دقیقه در گرمای بیش از 40 درجه منتظر ماند.

پس از رسیدن به بندرعباس متوجه شدیم که سردار صفوی به مدت 45 دقیقه برای رسیدن شناوری دیگر در گرمای بیش از 40 درجه معطل شده بود تا خبرنگاران متحمل کمترین خستگی و ناراحتی شوند.

نظرات شما برای پرهون () چهارشنبه 86 شهریور 14 ساعت 7:12 صبح

نوشته شده توسط:   پرهون  

فرمانده جدید سپاه را بیشتر بشناسیم دوشنبه 86 شهریور 12  10:3 صبح

محمدعلی جعفری پس از شروع جنگ به عنوان یک بسیجی به جبهه رفته و در سال 1360 به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و به دلیل ضرورت جبهه‌ها تا پایان جنگ به صورت پیوسته و به عنوان فرمانده قرارگاه‌های عملیاتی غرب و جنوب مشغول خدمت شد و در سمت‌هایی چون معاونت عملیات سپاه سوسنگرد، فرماندهی تیپ عاشورا و فرماندهی قرارگاه قدس و قرارگاه نجف خدمت کرد.


جعفری پس از پایان جنگ برای ادامه تحصیل به دانشگاه بازگشت و در سال 1371 موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد در رشته معماری شد.
او همچنین دوره فرماندهی و ستاد که یکی از دوره‌های عالی نظامی است را در سال‌های 71 و 72 در دانشگاه جنگ سپاه گذراند و مدتی نیز در دوره‌های دافوس سپاه به تدریس پرداخت.
وی هم‌زمان با تحصیل به عنوان مسئول عملیات ستاد مشترک و جانشین نیروی زمینی سپاه مشغول خدمت بود و از سال 1371 مسئولیت فرماندهی نیروی زمینی سپاه را به مدت سیزده سال بر عهده گرفت که در پنج سال آخر آن، مسئولیت فرماندهی قرارگاه ثارالله تهران نیز بر عهده وی بود.
گفتنی است، آخرین مسئولیتی که از سال 1384 تاکنون از سوی فرماندهی کل قوا به وی محول شده بود، مسئولیت راه‌اندازی مرکز راهبردی سپاه بوده است.


نظرات شما برای پرهون () دوشنبه 86 شهریور 12 ساعت 10:3 صبح


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
کلام آخر 86
[عناوین آرشیوشده]

بازدید کنندگان پرهون بازدید کنندگان امروز:7 تعداد بازدید دیروز:0 تعداد کل بازدید:23859

[خـانه]

[ RSS ]

[شناسنامه]

[پست الکترونیــک]

[ورود به بخش مدیریت]

آشنایی با من

با شهدا - پرهون

لوگوی خودم

با شهدا - پرهون

اوقات شرعی

آرشیو

خبرها
اخبار ویژه
با شهدا
زمستان 1386
پاییز 1386

جستجوی وبلاگ من

 :جستجو

با سرعتی بی‏نظیر و باورنکردنی
متن یادداشت‏ها و پیام‏ها را بکاوید!

اشتراک

 

طراح قالب

www.parsiblog.com

تعداد   23859   بازدید