سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شنبه 103 اردیبهشت 29
اخبار ویژه - پرهون

داناترین مردم کسی است که شکّ یقینش را زایل نکند . [امام علی علیه السلام]

نوشته شده توسط:   پرهون  

هشدار یکشنبه 86 مهر 29  1:45 عصر

                     هشدار ها را جدی بگیرد

هشدار یک فرمانده سپاه پاسداران مبنی بر پرتاب 11 هزار موشک به سمت اسرائیل در صورت حمله دشمن به ایران با واکنش مقامات تل آویو روبرو شد.

به گزارش روزنامه جروزالم پست، "آویگدور لیبرمن" وزیر امور راهبردی اسرائیل در واکنش به تهدید ایران اظهار داشت: "تهران فاقد این تعداد موشک برای هدف قرار دادن اسرائیل است."

این مقام اسرائیلی در پاسخ به این سئوال که واکنش شما در صورت حمله موشکی ایران چه خواهد بود ادعا کرد: "این نمونه یک سئوال غیرمسئولانه است چرا که ایران 100 موشک بالستیک هم در اختیار ندارد."

سرتیپ محمود چهارباغی یکی ازفرماندهان نیروی زمینی سپاه روز شنبه هشدار داد در اولین دقیقه از حمله نظامی دشمن علیه ایران 11 هزار موشک به سمت دشمن پرتاب خواهد شد.

وزیر امور راهبردی اسرائیل همچنین در خصوص موشک های سوریه مدعی شد: "سوریه اصلا هیچگونه موشک بالستیک در اختیار ندارد."

وی افزود: "برای مثال هند از مدت ها پیش مالک سلاح هسته ای است و ما نگران این کشور نیستیم چرا که دولت هند مسئولانه عمل می کند."

لیبرمن همچنین از پاسخ به این سئوال که آیا سفر اخیر اولمرت، نخست وزیر اسرائیل به روسیه بلافاصله پس از دیدار پوتین از تهران نشانه "سراسیمگی و دستپاچگی در دولت اسرائیل بوده طفره رفت و صرفا گفت: "فعلا این مساله و اینکه دلایل سفر اولمرت چه بود را فراموش کنید با این حال دلایل بسیار مهمی زمینه ساز این سفر بوده است.


نظرات شما برای پرهون () یکشنبه 86 مهر 29 ساعت 1:45 عصر

نوشته شده توسط:   پرهون  

برداشت آزاد یکشنبه 86 مهر 29  10:3 صبح
 
استعفای علی لاریجانی و بازتاب آن در رسانه های خارجی
«آسوشیتدپرس»، «رویترز»، «بی.بی.سی»، خبرگزاری فرانسه، «سی.ان.ان»، «فاکس‌نیوز»، «لوس‌آنجلس‌تایمز»، «نیویورک‌تایمز»، «شینهوا»، «شبکه 4 انگلیس» و شبکه «CBS» با انتشار خبر استعفای رئیس تیم مذاکره‌کننده اتمی ایران را در غرب محور اخبار خود را بر اختلاف لاریجانی و احمدی‌نژاد در ماه‌های اخیر گذاشتند.

 تنننننننننننننننننننندد

«آسوشیتدپرس» در خبر خود با اعلام استعفای وی توسط غلامحسین الهام، سخنگوی دولت ایران، هیچ دلیل خاصی را برای استعفای وی و پذیرش سریع آن مطرح نکرد و تنها اعلام کرد که لاریجانی قصد دارد تا بر فعالیت‌های سیاسی دیگر متمرکز شود.

 «آسوشیتدپرس» اشاره کرد که احتمال دارد تا سعید جلیلی، معاون وزیر امور خاجه ایران در امورد اروپا و آمریکا، جانشین لاریجانی در این سمت شود و ادامه داد که لاریجانی از چهره‌های مورد اعتماد در میان جناح تندرو‌های ایران بوده است که به تازگی‌ اختلافاتی بین وی و احمدی‌نژاد به وجود آمده بود. غیبت وی در دیدار هفته گذشته «ولادیمیر پوتین» با آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران ،باعث تعجب همگان شده بود.

 «رویترز» هم در خبر خود تأکید‌ کرده بود که مهم‌ترین عنصر رابط بین ایران و غرب در مورد برنامه اتمی ایران، از سمت خود استعفا کرده است.

این خبرگزاری هم تأکید‌ کرده بود که برخی منابع خبری از اختلافات لاریجانی و احمدی‌نژاد در مورد تاکتیک برخورد با غربی‌ها خبر داده بودند، اگر چه هر دوی آنها مخالف تعلیق برنامه اتمی ایران در برابر نگرانی‌های رو به افزایش غرب بودند.

 «رویترز»‌ به نقل از یکی از مقامات سفارت ایتالیا اعلام کرد، برگزاری دیدار روز سه‌شنبه که قرار بود بین خاویر سولانا و لاریجانی برای ادامه مذاکرات صورت بگیرد، منوط به تصمیم سولانا خواهد بود.

 خبرگزاری فرانسه هم با انعکاس این خبر اعلام کرده بود، احمدی‌نژاد روز جمعه در موضعی مخالف با لاریجانی وجود هرگونه پیشنهاد هسته‌ای از جانب پوتین را رد کرده بود. لاریجانی روز چهارشنبه اعلام کرده بود که پوتین برای خروج از بن‌بست اتمی در گفت‌وگو‌ با رهبر ایران پیشنهادی خاص را مطرح کرده است اما احمدی‌نژاد وجود هرگونه پیشنهادی را رد کرده است.

 لاریجانی و سولانا به رغم چندین مرحله مذاکره در طی سال گذشته موفق به خروج از بن‌بست هسته‌ای ایران نشده بودند. سولانا قرار است تا قبل از اواسط سپتامبر نتیجه مذاکرات خود در مورد تمایل ایران به تعلیق برنامه غنی‌سازی اورانیوم را به انگلیس، فرانسه، آلمان، روسیه، چین و آمریکا ارائه دهد.

 «بی.بی.سی»‌ هم در تحلیل این خبر از اختلافات میان و احمدی‌نژاد و لاریجانی برای پیشبرد مذاکرات اتمی ایران خبر داد و ادامه داد که لاریجانی متمایل به ادامه مذاکرات با غرب بود در حالی که احمدی‌نژاد خواستار اتخاذ موضعی تند در برابر آنها بوده است.

«بی.بی.سی» هم با اشاره به اختلاف بین این دو در انتشار خبر پیشنهاد هسته‌ای پوتین نوشت: لاریجانی یکی از نزدیکان به احمدی‌نژاد از نظر فکری بود اما کم کم دچار اختلاف شده و به نظر می‌رسد که جانشین وی نیز یکی از نزدیکان به احمدی‌نژاد باشد.

 «آسوشیتدپرس» استعفای لاریجانی را یک پیروزی بزرگ برای احمدی‌نژاد خواند و تحلیل کرد: کنار رفتن مهره‌ای که به رغم تندرو بودن متمایل به ادامه مذاکرات با غرب بود می تواند این فرصت را در اختیار احمدی‌نژاد قرار دهد که نفوذ خوبی را روی سعید جلیلی کم تجربه در مقام جایگزینی لاریجانی داشته باشد تا ایران موضع سخت تری را در برابر غرب اتخاذ کند.

«لوس‌آنجلس‌تایمز» هم کنار رفتن لاریجانی را یک شوک بزرگ برای غربی‌ها خواند که امیدوار بودند با وجود او بحران اتمی ایران به خوبی حل شود.


نظرات شما برای پرهون () یکشنبه 86 مهر 29 ساعت 10:3 صبح

نوشته شده توسط:   پرهون  

تابناک++ شنبه 86 مهر 28  11:12 صبح

 

بازتاب تابناک

فؤاد صادقی عضو شورای سیاستگزاری سایت بازتاب :
«تابناک» همان «بازتاب» نیست

سایت تابناک از اول این هفته و همزمان با عید فطر، با مدیریت امیرعلی امیری، مدیر پیشین بازتاب و با ظاهری بسیار شبیه به سایت بازتاب شروع به فعالیت کرد و از این رو اخباری مبنی بر تاسیس «تابناک» به جای «بازتاب» در برخی رسانه ها منتشر شد.

صادقی ضمن بیان این نکته که "در سایت جدیدالتاسیس تابناک هیچ‌گونه مسئولیتی ندارد" افزود: «مسئولان تابناک، اجازه از بازتاب نگرفته‌اند و ما موافقت نکرده‌ایم که این سایت همان بازتاب باشد.»

در حالی‌که برخی سایت‌های خبری از تأسیس سایت تابناک به جای بازتاب خبر داده‌اند، مسئولان سایت خبری بازتاب این خبر را تایید نکردند.

WWW.TABNAK.IR

  ادامه مطلب...

نظرات شما برای پرهون () شنبه 86 مهر 28 ساعت 11:12 صبح

نوشته شده توسط:   پرهون  

اظهار نظرها شنبه 86 مهر 28  9:58 صبح

اظهارت محمدخاتمی در مورد انتخابات و مسئله هسته ای

اتلنلانلاتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت وبلاگ پرهون

  رییس بنیاد باران گفت: تخلف بزرگ و آشکار در انتخابات وجود نخواهد داشت.


 آقای سید محمد خاتمی در جمع تعدادی از فعالین رسانه ای جبهه اصلاحات افزود: تخلف آشکار در انتخابات وجود نخواهد داشت، تخلف صورت می گیرد، گر چه این تخلف بزرگ و آشکار نیست.


خاتمی افزود: من به دوستان گفته ام در انتخابات مجلس مشارکت کنند، منتهی آدم های معقول جناح اصلاح طلب، اگر در زیر یک چتر در آیند، مطمئن باشید نتیجه انتخابات متفاوت تر از چیزی خواهد بود که دوستان الان پیش بینی می کنند. ما الان با دوستان درباره انتخابات جلسات مداوم داریم.


وی در خصوص ورود رهبری به جزئیات انتخابات گفت: ایشان قبلاً در این عرصه ها دخالت نمی کردند، الان هم دخالت نمی کنند، مقام معظم رهبری به این مسایل نگاه مثبت دارند و با این نگاه مثبت بوده که آقای معین و مهرعلیزاده در انتخابات نهم ریاست جمهوری تایید شدند. رهبری فراتر از این ماجراها است، دوستانی که می خواهند فضای کشور را برای سوء استفاده آماده کنند از این حرفها می زنند.


آقای خاتمی در مورد پرونده هسته ای مدعی شد: پرونده هسته ای ایران بسته نشده است. نمی دانم آقای احمدی نژاد که می گوید، پرونده هسته ای بسته شده منظورش چیست. شاید خواب نما شده باشد. پرونده در شورای امنیت است و ربطی به آژانس ندارد.


نظرات شما برای پرهون () شنبه 86 مهر 28 ساعت 9:58 صبح

نوشته شده توسط:   پرهون  

انتقاد ... چهارشنبه 86 مهر 25  9:28 صبح
                        انتقاد حسن روحانی به دولت همچنان موضوع بحث رسانه ها خارجی
  
 ززذزطرطفلابیلابیلاللللللللللللللللللااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااللللللللللللللل
    
تحلیلگر مسائل سیاسی ضد انقلاب مقیم لندن درباره انتقادات حسن روحانی از دولت احمدی نژاد مدعی شد: انتقادات حسن روحانی به دلیل این است که احمدی نژاد از حدود خود تجاوز کرده است.

 اظهارات هفته گذشته حسن روحانی در مورد دولت همچنان در دستور کار رسانه های آمریکایی و اپوزوسیون خارج نشین است علیرضا نوری زاده در برنامه موسوم به زیر ذره بین به بخش فارسی رادیو آمریکا گفت: رئیس مرکز مطالعات راهبردی مجمع تشخیص مصحلت نظام و هیات نمایندگی ایران در مذاکرات هسته ای از جنبه های مختلف احمدی نژاد را به باد انتقاد گرفته است.

وی مدعی شد: حسن روحانی در اظهاراتش یادآور شده که احمدی نژاد کاری جزء دشمن آفرینی نکرده و در مدت ریاست جمهوری اش شرایط را به نقطه ای رسانده که امروزه در معرض دشمنی اغلب کشورهای جهان قرار گرفته است .

نوری زاده با این ادعا که انتقادات حسن روحانی در واقع از جانب هاشمی رفسنجانی است گفت: با توجه به نزدیکی برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، مجموعه هاشمی رفسنجانی، محمد خاتمی و کروبی امیدوارند اگر نه کنترل کامل مجلس بلکه حداقل بخش بزرگی از مجلس را در دست بگیرند.


نظرات شما برای پرهون () چهارشنبه 86 مهر 25 ساعت 9:28 صبح

نوشته شده توسط:   پرهون  

سفرهای انتخاباتی سه شنبه 86 مهر 24  9:17 صبح

سفر انتخاباتی محمد رضا خاتمی به اراک

محمدرضا خاتمی دبیر کل سابق حزب مشارکت اخیراً به صورت مخفیانه در محفلی خصوصی در شهر اراک حضور پیدا کرده و در مورد انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی رایزنی های به عمل آورده است. وی در این جلسه به تعدادی از خبرنگاران مبالغی را پرداخت کرده است تا اخبار مربوط به اصلاح طلبان و ملی مذهبی ها را منعکس نمایند.


نظرات شما برای پرهون () سه شنبه 86 مهر 24 ساعت 9:17 صبح

نوشته شده توسط:   پرهون  

جنگ سرد دوشنبه 86 مهر 23  9:30 صبح

                          دومین جنگ سرد امریکا علیه ایران

 

به نوشته یک روزنامه آمریکایی آمریکا تلاش می کند تا به منظور یک نوع تقسیم بندی بین دشمنان و دوستان ایران و مقابله با قدرت فزاینده این کشور در منطقه خاورمیانه، یک "پرده سبز " را در این منطقه ایجاد کند.


 روزنامه واشنگتن پست نوشت: آمریکا و ایران پس از سه دهه هم اکنون یک جنگ سرد تمام عیار را آغاز کرده اند. وقتی که جنگ سرد اول در سال 1946 آغاز شد، " وینستون چرچیل" درباره پرده آهنینی سخن راند که شکافی را دراروپا ایجاد کرده بود. در جنگ سرد دوم که نیم دهه بعد آغاز شده، دولت بوش تلاش می کند تا نوعی پرده سبز را در خاورمیانه شکل دهد تا نوعی تقسیم بندی را بین دشمنان و دوستان ایران ایجاد کند.

 "رابین رایت"(Robin Wright ) نویسنده این مطلب خاطر نشان می کند: جنگ سرد جدید در هفته جاری وارد مرحله اصلی خود می شود، چرا که "جرج بوش" رئیس جمهوری آمریکا " کاندولیزا رایس" وزیر امورخارجه و"رابرت گیتس" وزیر دفاع کشورش را به عنوان آخرین درخواست از هم پیمانان نافرمان آمریکا در برابر جنگ عراق به خاورمیانه اعزام می کند. پیام آنها به کشورهای عرب سنی، پیام ساده ای خواهد بود: از عراق به عنوان مانعی در برابر ایران حمایت کنید در غیر این صورت با زندگی تحت سایه فزاینده تهران روبرو خواهید شد.

"ریچارد هاس" رئیس شورای روابط خارجی آمریکا گفت:" ایران هم اکنون احساس خوبی دارد و این به علت افزایش بهای نفت ، ضعف عراق از زمان سقوط دولت صدام و موفقیت حماس و حزب الله است.در مقابل آمریکا حس ضعف دارد و این به همان دلیل افزایش بهای نفت و مشکلات آن در عراق و افغانستان است."

رایت تصریح می کند: ریشه جنگ سرد دوم در تصمیم دولت بوش مبنی بر براندازی رژیمهایی است که آنها را پس از حملات 11 سپتامبر دشمن تلقی کرده است. دو هدف اول طالبان در افغانستان و صدام حسین در عراق بودند. آمریکا هم اکنون همان نقشی را ایفا می کند که پیش از ایران، عراق به عنوان وزنه تعادل ایران ایفا می کرد.

" بروس ریدل" مقام سابق سازمان سیا( سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا) و شورای امنیت ملی این کشور و کارشناس کنونی انستیتو بروکینگز گفت:" نفوذ ایران بدون داشتن مانعی در شرق یا غرب به طور طبیعی افزایش یافته و این بیشتر به علت اشتباهات آمریکایی هاست تا هر گونه راهبرد روشن ایرانی ها. ایرانی ها هم اکنون فکر می کنند که جریان تاریخ به نفع آنهاست."

در بخش دیگری از این تحلیل آمده است: دولت بوش هم اکنون درحال شکل دهی تاکتیکهای جنگ سرد قبلی برای جنگ سرد کنونی است. در دهه 1940 اتحاد جماهیر شوروی پرده آهنینی را شکل داد تا کمونیسم را در شرق اروپا تقویت و از نفوذ غرب جلوگیری کند. حال رایس و گیتس در حال امتحان کردن نسخه خودشان با پرده سبز هستند که برای مقابله با بلوک وابسته به ایران و حمایت از همپیمانان آمریکا در خاورمیانه طراحی شده است.

در این جنگ سرد جدید آمریکا و ایران از ابزارهای آشنای ترسناکی استفاده می کنند تا یکدیگر را تضعیف کنند. به طور مثال آمریکا گروه دوم ناو هواپیمابر خود را در سواحل ایران مستقر، دو قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران را تنظیم ، دیپلماتهای ایران را در عراق دستگیر کرده و 75 میلیون دلار را برای سال جاری و 108 میلیون دلار را برای سال آتی به منظور پیشبرد دموکراسی در این کشور اختصاص داده است. ایران هم تهیه سلاح برای شبه نظامیان عراقی را افزایش داده (!) و به حماس و حزب الله کمکهایی کرده است.


اما اساس بحث آمریکا - انزوای دشمنان منطقه ای در پشت پرده سبز- حتی در بین نزدیک ترین همپیمانان واشنگتن با مشکلاتی روبروست. " پل پیلار" تحلیلگر ارشد سابق خاورمیانه در شورای اطلاعات ملی آمریکا گفت:" آمریکا تلاش می کند تا خط اصلی مقابله را به عنوان کمپ افراطیون در برابر کمپ میانه روها مشخص کند و این تقسیمی است که وجود ندارد. این اقدام ممکن است انعکاس شعار و نوع نگاه ما به جهان باشد، اما انعکاس واقعیتها در خاورمیانه نیست."


" پل سالم" از کارشناسان موسسه صلح کارنگی گفت:" این ایده که این یک جنگ سرد است به این معناست که آمریکا هیچ وقت و به زودی نمی تواند پیروز شود و پیروز هم نخواهد شد. این ایده شامل سیاست محدود و یا تضعیف کردن دشمنان است- مدلی که بین آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی به مدت 40 سال حفظ شد."


نظرات شما برای پرهون () دوشنبه 86 مهر 23 ساعت 9:30 صبح

نوشته شده توسط:   پرهون  

تحلیل صدا سیما یکشنبه 86 مهر 22  1:13 عصر

تحلیل صدا سیما در ضدیت دولت نهم با احزاب مرکز پژوهشهای صدا وسیما جمهوری اسلامی ایران در مطلبی با عنوان نگاه دولت به احزاب ، دولت نهم را یک دولت ضد حزب گرایی معرفی کرده است و در پایان رویکرد رسانه ای که به سازندگان برنامه های تلوزیونی ورادیویی ارائه داده است ،نشان می دهد که هدف از این مجموعه فشار بر دولت به بهانه خدشه دار کردن اصول دموکراسی است . این مطلب که منتشره از بولتنهای صدا و سیما است وبه طور ناگهانی فقط در چند دقیقه بر روی اینترنت منتشر شده است در پی می آید:

(ادامه مطلب...

نظرات شما برای پرهون () یکشنبه 86 مهر 22 ساعت 1:13 عصر

نوشته شده توسط:   پرهون  

در امتداد جنگ روانی یکشنبه 86 مهر 22  12:57 عصر
مردمانی از جنس آتش

در ادامه جنگ روانی تبلیغاتی غرب علیه جمهوری اسلامی ، اخیراً فیلمی ضد ایرانی به نام « مردمانی از جنس آتش» توسط یک کمپانی فیلم سازی استرالیایی ساخته و بارها از شبکه های ماهواره ای پخش شده است. در این فیلم با معرفی کردن ایران به عنوان مبداً پیدایش تروریسم، ایرانی ها مردمانی دوستدار آتش ، خونریزی و نابودی نشان داده شده اند.گوینده فیلم در تمام اظهارات خود این گونه القا می کند که ایران سرزمین تربیت و پرورش تروریسم است. اهانت مکرر به فرهنگ اسلامی _ ایرانی از دیگر ویژگی های این فیلم است.
نظرات شما برای پرهون () یکشنبه 86 مهر 22 ساعت 12:57 عصر

نوشته شده توسط:   پرهون  

بنتون در ولیعصر یکشنبه 86 مهر 22  9:51 صبح

                          شرکت بنتون در ایران

شرکت «بنتون» که از نظر مد و لباس مقام اول جهان را دارد، قصد دارد در ایران فروشگاه‌های زنجیره‌ای تاسیس کند. شنیده شده «لوسینا بنتون» رییس این شرکت که یک میلیارد صهیونیست می‌باشد. برای بررسی تاسیس فروشگاه های زنجیره ای وارد ایران شده است. شرکت «بنتون» در چند کشور دنیا مبادرت به تاسیس فروشگاه‌های زنجیره‌ای کرده است. شایان ذکر است که هم‌اکنون چند فروشگاه درسطح تهران بااین  شرکت مشغول فعالیت هستند و اخیراً نیز یکی دیگر از شعبه‌های بنتون درخیابان ولیعصر (عج) تهران افتتاح شده است.


نظرات شما برای پرهون () یکشنبه 86 مهر 22 ساعت 9:51 صبح

   1   2      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
کلام آخر 86
[عناوین آرشیوشده]

بازدید کنندگان پرهون بازدید کنندگان امروز:0 تعداد بازدید دیروز:0 تعداد کل بازدید:23852

[خـانه]

[ RSS ]

[شناسنامه]

[پست الکترونیــک]

[ورود به بخش مدیریت]

آشنایی با من

اخبار ویژه - پرهون

لوگوی خودم

اخبار ویژه - پرهون

اوقات شرعی

آرشیو

خبرها
اخبار ویژه
با شهدا
زمستان 1386
پاییز 1386

جستجوی وبلاگ من

 :جستجو

با سرعتی بی‏نظیر و باورنکردنی
متن یادداشت‏ها و پیام‏ها را بکاوید!

اشتراک

 

طراح قالب

www.parsiblog.com

تعداد   23852   بازدید